7 krokov, ako vybudovať tisícový online biznis

online biznis

Uznávam, nadpis je možno trochu nadhodnotený, ale čítajte ďalej. Uvidíte, že hovorím o reálnom online podnikaní, ktoré vie rozbehnúť prakticky ktokoľvek. Úspech vám samozrejme nemôže garantovať nikto, ale ak budete dôsledne postupovať podľa môjho návodu, budete na najlepšej ceste k úplnej samostatnosti, kde budete mať stabilný pasívny príjem. No, nebudem vás dlhšie napínať. Ide o sprostredkovanie predaja služieb. Ok, poviete si, čo je na tom také úžasné? Však to robí každý. Áno, aj keby to robil každý, stále existuje na trhu miesto aj pre vás.

Prečítajte si 7 rád, ako rozbehnúť vlastný online biznis.

  1. Zistite, akú službu viete klientovi ponúknuť

Celkom logická prvá úloha. Predtým, než začnete hľadať klientov, je potrebné mať ujasnené, čo chcete predávať. A teraz príde tá pointa. Vy nemusíte danú službu vedieť urobiť. Vy musíte dokázať nájsť ľudí, ktorí to urobia za vás.V tom je vlastne celý princíp sprostredkovania služieb. Nájdete niekoho, kto má v danej oblasti prehľad, nakúpite od neho službu a predáte ju ďalej. Rozdiel v cene je vašim ziskom.

TIP: Hľadajte na úplne najrôznejších miestach. Myslite trochu inak, ako ostatní. Mnoho ľudí na internete sa snaží ponúkať nejaké služby. Nájdite ich a využite to.

  1. Nájdite svojho prvého klienta

Niektorí odborníci na predaj tvrdia, že predaj by mal byť až na prvom mieste. No, tak v mojom zozname je až na druhom. Ak už viete, akú službu budete predávať a máte pár kvalitných kontaktov na dodávateľov, je čas nájsť prvého zákazníka.

Môžete vyskúšať rozhodiť siete medzi svojich známych, rodinu a priateľov. Alebo môžete aj v tomto prípade hľadať na internete. Každý človek niečo potrebuje, či je to podnikateľ alebo bežný človek. Prípadne skúste jednu z týchto troch možností:

  • zúčastňujte sa čo najviac net-workingových akcií
  • staňte sa členmi nových skupín na Facebooku
  • staňte sa členom tréningových a mastermind skupín

Cieľ je jednoduchý. Musíte sa spojiť s čo najviac ľuďmi a postupne každému jemne naznačovať, čo ponúkate a ako im vaša služba môže pomôcť.

  1. Vybavte svoju prvú zákazku

Máte dodávateľov a podarilo sa vám nájsť prvého klienta. Nadišiel čas prvého testovacieho jobu. Objednajte si službu od dodávateľa a dohodnutú službu predajte svojmu klientovi. Ak dodávateľovi zaplatíte 200 € a tú istú službu sa vám podarí predať za 300 €, človek nemusí byť vedec, aby vedel, že sa vám podarilo realizovať pekný zisk. A o tom to celé je…

  1. Porovnajte a sumarizujte výsledky viacerých zákaziek

Ak už máte za sebou niekoľko spokojných klientov, prišiel čas na trochu analýzy. Či sa vlastne oplatí robiť takýto biznis a aké zisky prináša. Porovnajte si najmä rovnaké druhy poskytnutých služieb. Napríklad, ak ponúkate grafické služby a služby copywritingu, nemiešajte ich dokopy. Cieľom je práve zistiť, ktorá zo služieb je najviac zisková. Jednoznačne sa sústreďte na ten typ služby, ktorý prináša najväčšie zisky. Nestrácajte čas vecami, ktoré vás stoja veľa námahy a nemáte za to adekvátne ohodnotenie.

POZOR: Pri analýze výsledkov berte do úvahy aj čas. Ak máte povedzme porovnateľné zisky zo všetkých ponúkaných služieb, ale niekde trávite príliš mnoho času, sústreďte sa na tie, kde viete byť najviac efektívny.

  1. Obmedzte riziko výberom viacerých dodávateľov

Riziko tohto podnikania spočíva najmä v tom, že sa môže stať, že váš dodávateľ nebude môcť doručiť prácu na čas, prípadne, že práca nebude odovzdaná kvalitne. Na predídenie takejto situácii jednoznačne odporúčam nájsť aspoň 2-3 rovnocenných kvalitných dodávateľov pre každý typ služby, ktorú ponúkate. Ste ak chránení, v prípade ak jeden náhle vypadne a váš klient už bude netrpezlivo čakať na výsledok.

TIP: Svojich dodávateľov vyťažujte podľa možnosti rovnomerne, aby si nikto zrazu nezmyslel, že prestáva s vami spolupracovať.

Blížime sa k cieľu. Dáme si ešte trochu marketingu a outsourcingu…

  1. Nastavte si marketingový plán a propagujte

Žiadne podnikanie nefunguje bez reklamy. Ani to vaše nebude. Do marketingu investovať musíte. Môžete investovať buď čas, alebo peniaze. Ideálne oboje. V prípade, že ste na začiatku, skúste najskôr formu organickej návštevnosti na google. Jediné, čo musíte urobiť je, písať kvalitný obsah. Stále.

Ak sa rozhodnete investovať, robte to efektívne. Nie je vždy správne spoľahnúť sa na marketingové agentúry. Skúste sa v tejto oblasti vzdelať a nastaviť si reklamné kampane sami. Na výber máte veľmi veľa možností:

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Instagram
  • Google a mnoho ďalších.
  1. Nájdite si niekoho, kto bude toto všetko robiť za vás

Tak a sme na konci. Ak už máte rozbehnutý biznis, viete kde sú vaše prednosti, máte stabilných klientov a spoľahlivých dodávateľov, je na čase delegovať. Skúste si nájsť človeka, ktorý bude celú prácu robiť za vás a vy budete už iba kontrolovať a počítať zisky. Že to vyzerá príliš jednoducho? Možno áno, ale určite to nie je nemožné.

Zhodnotenie
Hodnotenie užívateľov
5 based on 1 votes
URL

CFD ako pákové investičné nástroje a opcie zahŕňajú vysokú mieru rizika pre Váš kapitál, pretože ceny sa môžu pohybovať rýchlo proti Vám. Straty môžu dosiahnuť celkovú výšku prostriedkov na obchodnom účte. Tieto produkty nemusia byť vhodné pre všetkých investorov, preto sa uistite, že rozumiete riziku a vyhľadajte nezávislú radu.